La pisici


Decum am inchis telefonul am inceput sa plang si nu stiam de ce. Vestea nu m-a socat si, surprinzator, nici nu m-a posomorat in momentul in care am aflat-o. Doamna C. era batrana si suferea de ceva ani de alzheimer. O mai vedeam pierduta prin curte, avand grija de gradina cu trandafiri, dar mereu cand treceam prin fata portii ei ca sa ma duc la bunica ma recunostea. Nu mai stia in ce clasa sunt, dar o salutam mereu si cumva isi amintea cine sunt.

Chiar ma gandeam cand vor incepe toate astea. Cand bucati din copilaria mea se vor duce la doi metri sub pamant si usor, usor de universul ala indepartat nu ma va mai lega nimic real.

Nu-mi mai amintesc decat vag cum doamna C. avea grija de mine cand bunica era plecata. Dar casa ei intunecoasa si plina de lucruri vechi ma fascina intotdeauna si tin minte si pana in ziua de azi ceasul auriu de buzunar, cu lant, pe care mi l-a aratat odata. Pana sa apara Lola, cateaua cea neagra, mereu ma duceam sa ma joc cu pisicile. In fiecare primavara ma punea sa aleg doi pui care vor ramane. Unul cu pisica mama si unul care imi revenea mie. Ceilalti, saracii, nu puteau ramane. Ultima oara cand mi-am facut bucuria sa ma duc din nou la pisici, dupa multi ani de zile, a fost primavara trecuta. Mi-am ales o pisicuta colorata (care nu s-a mai intors intr-o zi, dupa opt luni de stat la bunica), cu ochii bolditi, mereu speriati. Puii erau deja mari si nu a mai trebuit sa aleg inca unul care va ramane. Mereu uita sa scape de ei si se pare ca scapasera cu totii, cu ocazia asta.

M-am oprit din plans, dar tamplele inca imi pulseaza. Doar ma asteptam sa se intample; am plans fara sa stiu de ce plang. Mai intai a fost batrana din casa cu cerdac din aceeasi curte si acum ea. Undeva in spatele curtii, de cativa ani, e vila copiilor, mare, impunatoare. Si odata cu doamna C., se va duce probabil si casa batraneasca si vechiturile din ea si gradina cu trandafiri si Lola va ramane singura, fara pisici.

Si am inceput iar sa plang.

~ by ancamitroi on June.4.2012.

Leave a Reply

 
